Elyars Husservice

Vår affärsidé

Idén till att starta Elyars Husservice började i vår egen och våra vänners situation. Det var svårt att få in karriär, familj, egentid, kompisar och fritidsintressen i ett redan fyllt veckoschema. Med hjälp av Elyars Flytt&Städ vill vi hjälpa till att lösa den del av våra kunders livspussel som många kanske inte tycker är den man vill lägga tid på när man väl är ledig – städningen. Vi vill helt enkelt skapa lite frid för våra kunder i den stressiga vardagen.

Elyars Husservice

Vår kundpolicy utgår från att vi ska erbjuda ett hemstädningsalternativ som bygger på god kvalitet, noggrannhet och nära kontakt mellan hemstädare och kund. Din hemstädare – Vår medarbetare Våra medarbetare är serviceinriktade, noggranna och förstår / pratar svenska. En viktig del i vårt företag är att erbjuda personalen bra villkor, eftersom de då stannar längre och därmed ger en bättre kundupplevelse. I vår personalpolicy ingår därför att alla medarbetare ska vara anställda på Elyars Flytt&Städ, att vi ska betala bra lön och de är självklart också försäkrade under arbetstid. Här finns vi Vi utgår från Farsta och erbjuder hemstädning i hela Stockholm. Prova oss om du vill få ett mer personligt bemötande än vad de stora drakarna kan ge!

Om oss

Vanliga frågor


 

Frågor och svarFlyttstädning

Hur lång tid tar en flyttstädning av min lägenhet eller villa?
Vi ser till att vi är tillräckligt många på plats för att klara av en flyttstädning på en arbetsdag.


Hur betalar man?
Man betalar mot faktura i efterskott.

Har ni städmaterial med er?
Vi har allt städmaterial som behövs med oss.


Hur gör vi om vi flyttar samma dag?
Om ni flyttar samma morgon som städning sker vill vi att ni tömmer kök och badrum först så börjar vi städningen där.

Frågor och svar 
Veckostädning


Hur tecknar jag ett städabonnemang?

Efter att du tagit kontakt med oss, bokar vi in ett första möte där arbetsledaren går igenom vad ni vill få utfört sam vilken veckodag ni helst vill ha städningen utförd.

Kan ni göra ytterligare saker än de som ingår i tjänsten?
Ja, du kan gå igenom eventuella önskemål vid första möter med arbetsledaren.

Måste jag lämna ut nycklar?
Nej, om du inte vill att vi tecknar ut en nyckel så kan du möta personalen vid påbörjad städning. Vi brukar dock rekommendera att lämna ut en nyckel pga att vid eventuella förseningar i kollektivtrafiken mm så kan ni behöva vänta.

Är det alltid samma person som kommer hem till mig?
Ja, vid städning hemma är det alltid samma person som kommer, utom vid sjukdom och semester. Då skickar vi en vikarie istället och om du vill så kan vi kontakta dig innan och fråga om det är ok.

Hur betalar man?
Man betalar mot faktura i efterskott.

Kan jag avboka en städtid?
Ja. Vi debiterar ingenting för avbokade städningar gjorda innan 72 timmar av påbörjad städning. Om ni skulle behöva avboka även senare än så tex på grund av sjukdom så försöker vi lösa det utan debitering.

Vad händer om jag inte är nöjd?
Vi vill självklart rätta till problemet om det går men vi har ingen uppsägning på hemstädningar så att om ni ej vill fortsätta anlita våra tjänster så kontaktar ni oss.